Alleen mond-tot-mond-reclame bij optimale klantervaring | Nieuws | Marketingtribune.nl

Zie op Scoop.itVerbindende Marketing

Om mond-tot-mondreclame door klanten te genereren, is een positieve beoordeling door klanten niet genoeg. Uit de NPS branchemonitor, een onderzoek op basis van mystery shopping door Store Support, blijkt dat alleen wanneer het enthousiasme van de winkelmedewerker als optimaal wordt ervaren de kans groot is dat de klant zich als promotor zal ontwikkelen. Een voldoende scoren is niet genoeg, en kan zelfs negatieve gevolgen hebben voor de winkel.

Ik vond dit op www.marketingtribune.nl

Blogo ergo sum – Ik blog dus ik besta

Een nieuw blog. Waarom? Om mijn ideeën met de wereld te delen. Om te gebruiken als input op sociale netwerken. Om gelijkgestemden te vinden, of mensen die ik kan helpen met mijn kennis en ervaring. Je zou het kunnen zien als ‘personal branding’ of ‘personal content marketing’. Je kunt het ook zien als ‘kennismanagement in the cloud’. Kennis vermenigvuldigen door het de delen. Verzamelen wat anderen al hebben bedacht. Verbanden leggen die anderen misschien nog niet hebben gezien.

Verzamelen van informatie is niet genoeg. Informatie wordt pas kennis als je het kunt toepassen, als je er mensen mee kunt helpen.

Ik wil als ervaren Marketingprofessional in de B2B-markt bedrijven helpen succesvol te worden door zich te focussen op de juiste afnemers en door hun commerciële processen in te richten op de vervulling van de behoeften van die afnemers.

Ik streef daarbij naar een structuur van duurzame, betrokken relaties tussen organisaties en afnemers op een manier die toegevoegde waarde biedt voor beide partijen en tevens voor alle andere stakeholders. Ik noem dat Verbindende Marketing.

Ergens in 2006-2007 ben ik ook eens een blog begonnen: My Blog about Marketing and Web 2.0. Dat was teveel technologie georiënteerd. Ik heb het ook niet lang volgehouden. Sindsdien heb ik geleerd dat de snelle technologische veranderingen van dit moment alleen maar kunnen bestaan als gevolg van veranderende behoeften van mens en maatschappij. Het is de taak van Marketing om inzicht te geven in die veranderende behoeften en daar antwoorden op te formuleren om daarmee toegevoegde waarde te creëren.

Deze site is nog niet af. Er wordt nog gewerkt aan een passend ontwerp. Maar ik wou niet wachten tot alles perfect is. Let’s start!